Hoe belangrijk is de uitlaat van een auto?

De rol van auto-uitlaten op de carrosserie is het absorberen van schokken en het verminderen van lawaai, waardoor de levensduur van het anechoïsche uitlaatsysteem wordt verlengd. Het belangrijkste materiaal van de uitlaatpijp is roestvrij staal. Voor auto's in het algemeen kan het lawaai van de uitlaatgassen die uit de motor komen, ergerlijk zijn door de hoge druk, die een belangrijke rol speelt bij het dempen van het geluid.

Wat is het uitlaatsysteem van de auto?

Het wordt geïnstalleerd in de uitlaatpijp tussen de pijp van de motoruitlaatomleiding en de geluiddemper, zodat het hele uitlaatsysteem flexibel wordt verbonden, en speelt zo de rol van trillings- en geluidsreductie, geschikte installatie en verlenging van de levensduur van het uitlaatdempingssysteem. Hij wordt hoofdzakelijk gebruikt voor lichte voertuigen. De structuur is een dubbellaags balg, bekleed met een huls van metaalgaas, en het rechte zijgedeelte aan beide uiteinden is bekleed met een aanslagring.

De rol van het uitlaatsysteem van de auto

De geluiddemper, zoals aangeboden door de uitlaatprofessionals van Comptoir du Tuning, speelt vooral een rol bij het dempen van het geluid (demper) en het verminderen van de vervuiling door schadelijke gassen. In een auto is de druk van de uitlaatgassen die uit de motor komen zeer hoog, wat veel lawaai veroorzaakt. De uitlaatpijp is uitgerust met een geluiddemper, die een zekere rol kan spelen bij de vermindering van het geluid; het uitlaatsysteem van de auto is uitgerust met een "driewegkatalysator", die een rol kan spelen bij de vermindering van de vervuiling. Het apparaat kan worden auto uitlaatgassen van koolmonoxide, koolwaterstoffen en stikstofoxiden en andere schadelijke gassen door de oxidatie reductie-effect in onschadelijke kooldioxide, water en stikstof, zodat de auto uitlaatgassen te krijgen gezuiverd, vermindering van de luchtverontreiniging.

Hoe werkt een uitlaatsysteem

Na de 4e cyclus van een verbrandingsmotor worden uitlaatgassen geproduceerd. Het uitlaatspruitstuk is verbonden met de motor en is zo ontworpen dat de leidingen naar alle cilinders gaan. Het heeft maar één uitgang. Het spruitstuk verzamelt alle uitlaatgassen van de verschillende kamers tegelijk en duwt ze door één enkele pijp. Het openen en sluiten van het uitlaatspruitstuk wordt geregeld door een klepklep. Zodra de uitlaatgassen zijn opgevangen, gaan ze via pijpen door de katalysator.